Returnering

1. Du har rätt att returnera ditt köp inom 14 dagar från det datum du mottar dina smycken. Alla våra smycken genomgår professionell kvalitetskontroll före avsändning för att säkerställa att alla smycken skickas utan kvalitetsproblem.

Om du önskar returnera varan efter att ha provat den, måste du därför vara uppmärksam på att du måste vara försiktig för att skydda våra smycken under provningsprocessen, och att vi inte kan behandla din returnering om smyckena är skadade på grund av köparen.
När du önskar returnera dina smycken ska din vara skickas tillbaka i originalasken eller annan lämplig förpackning för att undvika skador under returneringsprocessen och i samma skick som vid mottagandet.
Observera att vi inte återanvänder använda varor, så om du önskar returnera eller byta en vara, måste du kontakta vår kundtjänst snarast möjligt efter att du har mottagit din vara.

2. Om du upptäcker kvalitetsproblem med våra produkter från det datum du mottar dem, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt och bifoga relevanta bilder. Vår kundtjänst kommer att behandla ditt e-postmeddelande så snart som möjligt efter mottagandet,1 normalt svarar vår kundtjänst dig inom 1-3 arbetsdagar.

3. Eventuella skador på smyckena på grund av mänskliga faktorer omfattas inte av returnering eller byte.

4. Observera att vi erbjuder fri frakt på ditt första köp; om bytet eller returneringen inte beror på kvalitetsproblem, täcker vi inte motsvarande sekundära fraktkostnader.

5. När vi har mottagit din returnering kommer vår kundtjänst att behandla den så snart som möjligt. Om din returnering uppfyller returkriterierna återbetalar vi pengarna till ditt konto snarast möjligt inom 14 dagar efter mottagandet.

6. Observera att alla guldpläterade smycken kommer att uppleva slitage på ytan med tiden, så följ vänligen vår guide om smyckesvård. Pallantis förbehåller sig rätten att avgöra en returnering eller ett byte baserat på den information eller de bilder du skickar till oss.